اینجا ، رویاتو بساز :)

یادگیری ناقص یعنی چه ...

يكشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۱ ق.ظ


یادگیری ناقص یعنی چه ؟

شما هم شاید این کلمه را شنیده باشید .

یادگیری ناقص یعنی وقتی که شما کامل یک مطلب را درک نکردید . این اتفاق خیلی می افتد برای همه ی ما . 

ولی چیزی که باید در نظر گرفته شود ، این است که از این اتفاق نباید بدون توجه از آن بگذریم . باید حتما چیزهایی که می دانیم کامل یاد نگرفتیم را جایی یادداشت کنیم یا خودش را یا آدرس صفحه آن مطلب را . 

اگر مطالب بعدی فهمشان به این مطلب برمیگردد حتما سعی کنید همان موقع رفع اشکال کنید .

می توانید از دوستانتان بپرسید یا حتی در اینترنت جست و جو کنید و به جواب برسید .

اما اگر که فکر می کنید گیر کردن روی آن مطلب وقت زیادی می گیرد و فهم مطالب بعدی هم نیازی به فهم آن مطلب ندارد می توانید جایی یادداشت کنید و بعدا به دنبال جوابش بروید . بعضی وقت ها هم این نفهمیدن مطلب برمی گردد به این که شما مدت زیادی درس خوندید و استراحت نکردید شاید بعد از کمی استراحت بتونید بهتر درک کنید مطلب را .

بعضی وقت ها هم یک درس را پشت سر هم در ساعات طولانی خواندید و مغزتان توانایی درک آن درس را ندارد و بهتر است که به یک درس دیگر سوییچ کنید و بعد از چند ساعت به همان درس برگردید . 

بعضی وقت ها حتما توی امتحانات دیدید که یک مساله را نمی توانید حل کنید ولی وقتی ردش می کنید و بقیه را حل می کنید و دوباره برمی گردید به آن مساله می بیند که چقدر حل کردنش راحت بوده ! 

این اتفاق در کنکور هم می افتد و به قول معروف اگر از تکنیک ضربدر و منها یا تکنیک های مشابه استفاده کنید می توانید هم وقتتان را ذخیره کنید و هم درصد بیشتری در کنکور بدست بیاورید .

اما بعضی وقت ها هست ما فکر می کنیم یک درس را یاد گرفتیم ولی یاد نگرفتیم ! (آن کس که نداند که نداند !) در این مواقع با آزمون دادن و یا گرفتن آزمون از خودتون و حل تست های آن مبحث می توانید به این نتیجه برسید که ایا واقعا کامل درس را درک کردید یا خیر .

باید آن قدر تست بزنید که تمام نقاط ضعف تان برطرف شود .

@roya_to_besaz

09901138001

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۰
پویا بارانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی