اینجا ، رویاتو بساز :)


🔰رسول شفیع پور ، در خصوص استرس و روزهای امتحان می گوید، استرس برای من معنا نداشت و بدون هیچ ترس و واهمه ای در کنکور شرکت کردم چرا که سنگی را برای پرتاب کردن انتخاب کرده بودم که اندازه توانم بود. وقتی انسان به توانایی های خودش اطمینان داشته باشد، استرس و اضطراب مفهومی ندارد. من قدم در راهی گذاشته بودم که خارج از دامنه قابلیت هایم نبود، پس هیچ استرسی نداشتم و باتوجه به آزمون های آزمایشی، مطمئن بودم که در کنکور موفق می شوم. به عقیده من، اضطراب و استرس دشمن موفقیت هستند و صرفا نتیجه کار را مختل می کنند. استرس ناشی از خود کم بینی است و اگر کسی می خواهد فرد موفقی باشد باید به خود و قابلیت هایش اعتماد داشته باشد. به نظر من انسان همیشه باید به یک منبع بالاتری متصل باشد و بدون شک رجوع به خداوند در درجه اول مایه کسب آرامش است. او بهترین راهنما برای زندگی افراد است و زیباترین مسیرها را پیش روی انسان قرار می دهد. من در جلسه کنکور مطمئن بودم که تنها نیستم و در آن زمان با اتصال به آن منبع الهی خودم را قوی و محکم ارزیابی کردم و متکی به امکانات مادی که سر جلسه همراهم بود، نبودم.رتبه ششم کنکور ادامه می دهد، برخی از کنکوری ها به علت اینکه سر جلسه امتحان خودشان را تنها می بینند و از کتاب و لوازم آموزشی دور هستند، دچار اضطراب می شوند. اما آنها باید بدانند که با توکل به خدا و اعتماد به دانسته هایشان می توانند به راحتی در کنکور که یک امتحان ساده مثل تمام آزمون هایی است که تاکنون در آن شرکت داشته اند، موفق می شوند.

🔰فریبرز صالحی رتبه سوم گروه آزمایشی ریاضی فیزیک خانواده را در چگونگی مقابله با غول اضطراب در کنکور مهم معرفی کرده و می گوید: پدر و مادر در انتقال آرامش به دانش آموزان نقش مهمی دارند، در ماه های أخر قبل از برگزاری کنکور سراسری به دلیل اینکه به مدرسه نمی رفتم و با دوستان و همکلاسی هایم ارتباط نداشتم، کمی دچار اضطراب بودم، اما والدینم با آرام کردن فضا اضطراب را از من دور کردند، در ماه های آخر سعی کردم به جلسه کنکور فکر نکنم و فکر امتحان را از ذهنم بیرون کنم زیرا نشستن سر جلسه به داوطلب اضطراب وارد می کند و اگر دانش آموز بخواهد به آن فکر کند، افکار و تمام دانسته هایش مغشوش می شود. من تلاش کردم با آرامش و روحیه عالی به نتیجه کنکور فکر نکنم تا بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم.

🔰آیدین یوسف زاده حائز رتبه 10 کنکور که اکنون در رشته مهندسی برق دانشگاه شریف مشغول به تحصیل است، فراگیری مهارت مقابله با استرس را در روزهای قبل از امتحان مهم معرفی کرده و می گوید: در ماه های قبل از برگزاری کنکور سراسری بویژه پس از تعطیلات عید، وقتی روزها یکی پس از دیگری می گذشت و به تاریخ برگزاری کنکور نزدیک تر می شدم، استرس بیشتری به سراغم می آمد. در آن زمان سعی کردم با خواندن نمونه سوالات سال های گذشته و آموختن مهارت مقابله با استرس، استرس و ترس را از خودم دور کنم. تقریبا اگر هم اضطراب داشتم آن را بروز نداده و خانواده ام نیز برای رسیدن به آرامش به من امیدواری می دادند.

🔰 رتبه اول کنکور در خصوص اهمیت فراگیری تکنیک های مقابله با استرس می گوید: تجربه به من ثابت کرده است استرس اجازه نمی دهد، از تلاش و وقتی که صرف می شود بهره کافی برد. البته داشتن استرس طبیعی مثبت است و انگیزه را افزایش می دهد اما دانش آموز باید در این مسئله

تعدیل را رعایت کرده و بداند استرس زیاد مخرب و مانع کار است، باید با توکل به خدا، آرامش را برقرار کرد.اشکان اسمعیلی می گوید، من قبل از برگزاری کنکور به خودم تلقین می کردم که کنکور پدیده ساده ای در زندگی بوده و دلهره آور نیست. کنکور بخش کوچکی از زندگی من است و نباید تمام زندگی را به همین آزمون کوچک محدود کرد. به نظر من در زمان کنکور نباید به نتیجه کار فکر کرد و فقط باید سعی شود تا بهترین عملکرد را نشان بدهیم و از آنچه آموخته ایم بهترین بهره را ببریم. بزرگ ترین اشتباه این است که در لحظه برگزاری کنکور اعتماد به نفس مان را از دست بدهیم. باید در آن لحظه روحیه خود را حفظ کرده و مدام دفترچه را ورق نزنیم بلکه با آرامش از نخستین تست شروع کنیم و مطمئن باشیم که خداوند زحمت هیچکسی را بی اجر نخواهد گذاشت

🔰محمد صالح نیکورو نیز در این رابطه می گوید، پدر و مادرم موثرترین نقش را برای مهار استرس در خانه ایفا می کردند. آنها از همان زمانی که کلاس اول دبستان بودم با جملات اطمینان بخش هر روز بیشتر اعتماد به نفس ام را بالا می بردند و همین اعتماد به نفس باعث می شد همیشه در تحصیل موفق بوده و با اضطراب مقابله کنم. سال آخر دبیرستان هم گام به گام با من همیاری کردند وقتی تصمیم گرفتم 10 ساعت در روز درس بخوانم کل خانواده به من کمک کردند تا این تصمیم را اجرایی کنم. فضای خانه را آرام نگه می داشتند.

@roya_to_besaz

09901138001

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۳
پویا بارانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی